Min resa

2003: Tar studenten, flyttar hemifrån till Göteborg och gör volontäråret i Svenska kyrkan. En fin tid.
2004: Flyttar tillbaka till Höganäs till 27kvadrat. Jobbar som kock och längtar bort.
2004: Flyttar till lägenhet nr 2 i Höganäs, identisk med den förra. Porten bredvid.
2004: Flyttar in hos Anton i Esklistuna. Äventyret börjar?
2006: Flyttar till Stockholm med Anton, vi bor i andra hand på St Eriksplan. Jag börjar det som blir mitt jobb de kommande 3 åren.
2007: Blir utslängda och köper lägenhet i Alvik Stockholm.
2008: Flyttar ifrån Anton och säljer lägenheten. Jag och katterna bosätter oss i Gröndal Stockholm i andra hand.
2009: Flyttar till hooden Akalla Stockholm fortfarande med katterna fortfarande i andra hand. Det mesta i livet svajar...
2009: Flyttar tillbaka till Höganäs. Staden som jag aldrig skulle tillbaka till. Är gravid i 27:e veckan när flyttlasset går. Nya spännande tider väntar.

Jag har alltså hunnit flytta 9 gånger på 7 år!
2004 flyttade jag hela 3 gånger!

2010: Får mitt lilla mirakel Majken, njuter av mammaledighet och tar dagen som den kommer.

Tur att jag trivs bra här jag är nu, nu får det vara nog med flyttande. Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle hamna i Höganäs igen. Nu sitter jag här med en underbar dotter och två fina katter.
Livet blir verkligen aldrig som man tänkt sig.
Jag är "bara" 25 år och har redan hunnit med en resa som heter duga. Inte bara vad det gäller byte av bostad utan känslomässigt också.
Mycket har man varit med om och mycket kommer man vara med om. Gott och ont.
Inte trodde jag att jag skulle bli ensamstående med en dotter...jag trodde att mitt liv skulle vara i Sthlm. Så blev det inte men jag är otroligt glad och tacksam att det blev som det blev.
Min Majken är mitt allt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0