Napphållare deluxe

Mamma och jag har varit på loppis idag.
För ett tag sedan började jag fundera på att virka en napphållare i mini-mormorsrutor eftersom jag är så trött på de napphållare som finns i affären.
Alla har samma och dessutom kan man inte köpa en av varje färg bara för att jag är en mamma som vill att allt ska matcha.

Idag köpte jag lite tunt mouline-garn, en virknål, fina gamla knappar och ett par gamla hängslen för att börja mitt projekt.

Hängslena klipptes sönder och själva "knäpp-biten" behölls.
Sedan virkade jag mini-mini rutor och sydde ihop.
Sydde fast knäppet och knappen i varsin ända och gjorde en enkel ögla att ha om knappen.



Detta är bara ett första försök, jag har tre knäppen kvar från hängslena.
Nästa gång ska jag ha tunnare virknål och mer tid jag va så ivrig idag och då brukar resultatet sällan bli 100%.



Resterande loppisfynd återkommer jag till i ett annat inlägg för klockan bara rusar iväg idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0