Den som spar han har

Jag har en utmaning framför mig.
Jag ska spara massor med pengar trots att jag går hemma och är mammaledig.
I oktober åker vi till Lalandia och sen ska det även sparas till lite andra saker.

Just nu känns det inte ens jobbigt utan mer som en rolig utmaning, oj vad mycket kul jag får i slutändan!

Tips som ska hjälpa mig på vägen:

Ta bort det onödiga. Innan du lägger dina varor på bandet i affären, gå igenom vad du köpt och vad du egentligen behöver. Lägg tillbaka de onödiga sakerna och ersätt de dyraste varorna med billigare alternativ.

Matresterna. Ta vara på matrester. Använd till lunchlådor till jobbet, eller till maträtter av typ pyttipanna, tortilla, risotto, omeletter.

Veckohandla med matsedel. Gör en matsedel för hela veckan och handla all mat vid ett och samma tillfälle. Det blir ofta både mer hälsosamt och billigare än impulsköp när du är hungrig och på väg hem från jobbet. Tiden du får över kan du kanske ägna åt att baka ditt eget bröd.

Köp när det är billigt. Köp kläder när det är som billigast. Sommarkläder i slutet av sommaren, vinterkläder när det våras. Eller handla på Ullared eller andra på outlets.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0