Så va det torsdag igen.

Ingen snöstorm idag, det tackar vi de snälla vädergudarna för.
Upp och iväg till bvc "tidigt" där vi fick träffa läkaren, henne gillade vi.
Vi gillar mindre att Majken har eksem och att hon haft diarré till och från en längre tid vilket har gjort att viktuppgången va minst sagt ynklig denna gången.
Hoppas att det tar sig till nästa gång så vi slipper gå vidare med detta, förhoppningsvis är det bara tillfälligt att grammen inte ökat som de brukar.

Efter bvc gick Toppas och jag till kakboden och käkade lunch. Hur mysigt som helst, bara Majken och jag.
Som vanligt charmar mitt lilla Troll de flesta och glömde nästan bort sin goda gröt för att hon hade så fullt upp med att flirta med kassörskan och vinka på alla som skulle in och handla godsaker.

Dagen fortsatte med nästa uppdrag, hämta mina vinterskor på posten! Hurra!! Nu hoppas jag verkligen att mina fötter håller sig varma och goa resten av vintern. Två par vinterskor och ett par gummistövlar står nu i min hall och glänser. Alla paren passade och nu är jag verkligen graderad om ifall jag skulle gå sönder ett par (eftersom jag går så snett) eller få ont i fötterna.
Min absoluta nödplan blir att gå i gummistövlar och raggsockar i vinter om de andra går sönder eller gör att mina fötter värker. Då håller jag mig åtminstonde torr om fötterna.

Vidare till Gläntan och rytmikstund, fika och skvaller med de andra mammorna.

Kvällen bjöd på hemlagad pizza och pizzasallad med kusinen, vi hade bestämt oss för att kolla på Jeff Dunham.
En lyckad kväll med många skratt. Skratt som verkligen behövdes efter att fått reda på två tragiska saker under eftermiddagen.
Ikväll har jag lärt mig att jag inte kan beatboxa och att pizzasallad inte blir så god om man har för mycket olja i.







Kommentarer
Moffe

Ett av de längsta inläggen jag läst på din sida.....

Grattis till de nya dojorna, tror dock inte gummistövlar e nån hit vintertid...... kasar nog rätt så bra.... så vi får hoppas att de andra dojorna håller.....

Kramisar Carina

2010-12-02 @ 22:16:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0