Mycket att bära...


Har man mycket att bära så får katterna åka vagn och Majken åka pulka hem.

Majken va hos sin moster och sina kusiner hela förmiddagen så jag hann städa och duscha i lugn och ro. Superskönt!
På eftermiddagen gick vi och mötte upp Martina och hennes katter som ska fira nyår med oss.
Även om det inte är långt från busshållplatsen hem till mig så är det tungt att bära kattburen och väskan så lösningen blev att ta med pulkan.

Förmodligen en ganska rolig syn för de som mötte oss på cykelvägen.

/Helena





Under min vistelse här i Höganäs kommer jag gäst blogga hos Helena!
Jag kommer skriva min synvinkel av dagen ;)

Min dag börja kl 6 på morgonen. Min katt Julius stod och trampa på mig i vanlig ordning. Upp och hoppa och en STOR kopp kaffe på det!
Dagen fortsatte med att diska, PANIK packa väskan, in med katterna i kattburen och sen iväg till bussen. Väl inne i stan (Göteborg) var jag 30 min tidig till tåget!!! Vilket är väldigt ovanligt!

Jag köpte mig min soja-latte och satte mig ner i lugn och ro och vänta på tåget. Efter 20 min meddelar SJ att nått "skåp" inte fungerar och mitt tåg är VÄLDIGT sent.
Aja tänkte jag, tåget kommer iallafall och fortsätter dricka min goda latte.
Några minuter senare får jag reda på att tåget är INSTÄLLT! och vi får ta BUSS till Kungsbacka! BUSS! med två katter! SERIÖST!
Väl i Kungsbacka var det inga problem, på tåget och iväg till Helsingborg! Blir alltid lika glad när tåget rullar in i Helsingborg, tänk att detta har varit min vardag! Det är så underbart att blicka ut över Öresund! Jag är hemma!'

Jag hoppar på bussen till Höganäs och vad ser jag då? Busschauffören var samma som körde bussen när jag gick gymnasiet! Han hade lite mer grått hår än för 7 år sen.

När jag kommer till Höganäs står Helena och Majken och möter oss! Vilken glädjerus jag fick när jag såg mina TÖSER! Helena hade med sig pulkan till katterna, men vi insåg snabbat att det funkar inte. Så Jag fick dra majken i pulkan och Helena körde katternai barnvagnen. Som jag skratta! Majken hade de roligt iallafall, det är huvudsaken!
Dagen har fortsatt med handla nyårs mat och lite bubbel. På Systemet träffade jag tre medlemmar från familjen Blomkvist, dvs min kusiner. Härligt att se dem!
Vi var även inom Helena moster Anita! Denna kvinna säger jag bara! Alltid med ett stort leende på läpparna! Puss på dig Nita! Även Helenas kusiner var hemma! Världens finaste Johanna, Rebecca och Tobbe! Tyvärr var Matilda inte hemma! Men jag får pussa på dig sen!

Nu sitter jag och Helena och har kvalitetstid! Majken har precis somnat, katterna har fått sina klor klippta och disken e diskad!

Nu ska vi mysa och kolla film!
KRAMAR Martina




Kommentarer
Matilda

jag saknar dig jätte mycket hoppas vi träffas snart,jag var på väla innan.

2010-12-30 @ 20:41:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0