Krigen fortsätter

En dag fylld av vardagsbetyr börjar lida mot sitt slut.
Vi började morgonen med ett bvc-besök hos underbara Lotta där Majken till min stora lycka gått upp bra i vikt och nu ligger perfekt på sin kurva igen.
Kanske kan det vara all julmat oich allt mys som satt sina spår? Hursomhelst blev jag väldigt lättad när vågen visade 9460gram.
Eksemen är däremot värre än någonsin, det är böjveckseksem i armhålor, knäveck och nacke. Resten av kroppen har också eksem men det vet dem inte riktigt vad det är eller om något påverkar så att hon får mer eller mindre av det.
Det är jättetråkigt men vi försöker med ännu en salva och hoppas på det bästa. Verkar som att krigen med att smörja Majken minst två gånger om dagen fortsätter ett tag till.
Känns hemskt för hon hatar det och gallskriker så jag får i princip hålla fast henne, det känns ju som att man gör henne så ont. Fast å andra sidan gör jag henne ont om jag inte smörjer också.

Annars har vi tvättat och städat lite här hemma, busat och lekt med Majkis jullklappar.

Snart kommer moster och två av hennes barn hit på middag och det blir sista kraftansträngningen för idag.
Skönt att kunna laga lite mat utan att ha en liten som klänger kring benen, Majken älskar när mina kusiner kommer och busar med henne!

Har fått handlat det mesta till nyår nu också, bara lite smått kvar.
Längtar faktiskt! Ett nytt år med nya möjligheter! (klychigt, jag vet)

Som sagt, en dag fylld av vardagsbestyr.


Drar ut alla matvaror ur sin Ullareds-kundvagn,
en populär sysselsättning för tillfället.




Kommentarer
Jelena

Jag har märkt att Stefan blir jätte röd om kinderna... röda utslag... när han äter mat som innehåller tomat... när vi undviker tomat så är allt bra men så fort han äter det så blir det lika rött igen.. riktigt tråkigt för huden blir helt torr och läskig... har iofs läst att de små kan reagera så när de äter bla tomat och att det inte behöver vara allergi så vi får hoppas på det... Det är kanske något liknande som stör Majken?

2010-12-28 @ 20:49:16
Martina

SAKNAR er! Ser framemot en hel helg mer er! PUSSAR

2010-12-28 @ 21:49:36
k

Stackars lilla...är det bara mjukgörande salva du ska smörja så finns det en del som svider rejält om man är fnasig i skinnet, i så fall kanske miniderm kan vara något att prova (är för bebisar men jag som vuxen torrexsemare tycker också den är superbra och osvidig)så kanske krigen blir lite mindre...(när min pojke var liten och krigade om att bli smord körde jag en fuling och gav babymassage med salva fast han var ett och ett halvt...)



Kram

2010-12-29 @ 20:20:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0