Julaftonsmorgon

Julaftons-morgonen började redan klockan fem för vår del. Först när jag kollade klockan tänkte jag "Ge mig några timmar till". Sen tänkte jag "Ok, en timme då", "En halvtimme?" Ganska snart insåg jag att hon inte skulle somna om så  efter femton minuter att det va dags att dra på leendet och kaffekokaren.
De som känner mig vet att jag verkligen inte är någon morgonmänniska, många föräldrar vaknar vid fem varje dag så jag bör verkligen inte klaga men det är svårt när man inte sovit färdigt överhuvudtaget.

Vi gick upp och gjorde oss lite frukost sedan va det dags att öppna de paket som låg i vardagsrummet och väntade.
Majken hjälpte mest till att leka med snörena och rosetterna.

Nu sitter Liten och leker så fint med sina nya leksaker, mycket poppis allihopa!
Jag sitter här med ännu en kopp kaffe och inser att jag får extra många fina timmar med Majken på hennes allra första julafton. (Ja, nu när man väl vaknat kan man ju passa på att se det positiva.)


Majken leker med giraffen som hon fått av sin mormor och morfar.
Hon ställer sig upp och dansar till musiken som spelas när man trycker på giraffens huvud. Sötnosen!


Snart blir det nog lite slummer i soffan innan vi gör oss redo för julfirande hos moster och kusiner.
Där blir det god mat, ännu mera paket och såklart KalleAnka!
Ser fram mot en riktigt härlig dag.

Ha en riktigt god jul!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0