Hemmadag

Efter mycket farande och flygande de senaste dagarna så hade vi en riktig hemma-dag idag.
Numer är den 26 december utsett till "Pyjamas-hela-dagen-dag" av mig och Majken.
Vi har busat och gosat hela dagen lång!

Majken har lekt med en av alla sina julklappar, sin Ullaredskundvagn. Hon har även lyckats göra ett stort rivsår i sin mammas panna i bus-stundens hetta. Blev ganska förfärad när jag såg i spegeln hur djupt det va...någon mer än jag som tycker att man klipper naglarna på sitt barn typ hela tiden och ändå är de långa och vassa som rakblad.


Jag hann dricka en stor kopp latte medan Majken kollade sin mail och facebook på sin fina laptop.
Den kan roa henne ett bra tag men dessvärre lockar min dator fortfarande fast hon har en egen och mycket mer färgglad dator. Busunge!


Första dockan Rox har blivit kramad, gnagad på, slängd och pussad på om vartannat.
En stund på eftermiddagen fick vi tillochmed en liten mysstund i soffan där vi tittade på Madicken på barnkanalen.
Det är så skönt att Majken faktiskt kan sitta stilla en stund nu, innan for hon runt som en virvelvind men nu sitter hon fint i soffan och kollar på tvn, katterna och mig.

Nu slumrar Lillan så fint efter en busfylld dag och imorgon är det slut på pyjamas-hela-dagen-mys.
En ny vecka med nya fullproppade dagar, härligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0