Frysväder

Helt otroligt, det är lika kallt ute som det är i min frys! (Perfekt om man har full frys och tom balkong?!)
Trots den bitande kylan har vi varit ute på långpromenad idag, riktigt gott o komma hem nu på kvällen och byta om till pyjamas och gosa med Lillfian vill jag lova.
Det är fullt upp just nu, jag vet knappt vad som är upp och ner eller hit och dit längre.
Mellan alla saker som ska göras så hinner vi busa och dricka massor med kaffe!
Kaffet är lite av min liv-lina nu då Lillan fått för sig att det är helt okej att vakna vid midnatt och vilja vara uppe och leka.
Två nätter nu har hon vaknat lagom till jag kommer till ro och ska slumra in och då är det leka som gäller.
Inget annat. Ingen mat, inget gos, inget natta om igen...vi har lyckats somna om vid halvtvå igen efter att min envishet segrat och varit lite större än Majkens.
Trist som tusan och jag hoppas att det bara varit en tillfällighet, den positiva delen i det hela är att jag fått "sovmorgon" till halvnio.

När vi va ute på vår vita vinterpromenad idag sprang vi inom loppisarna i Höganäs, det va riktigt längesedan. Saknar verkligen loppisrundorna med min moster.
Det fanns inte så mycket som föll mig i smaken denna gången men vi fyndade två nya böcker till Majki för en guldpeng.
Det är verkligen toppen att köpa barnböcker på loppis, oftast är de i gott skick och de kostar en tiondel av vad de gör i affären.
Dessutom har jag ju världens mest läsgalna lilla tjej som kan sitta stilla och bläddra i sina böcker en bra stund.
Hon kan läsa samma bok om och om igen och verkar aldrig tröttna.

Nu är det inte många dagar kvar till julafton och kylan verkar hålla i sig och därmed blir det förmodligen en vit jul, hurra!
Vi firar hemma hos min moster och mina kusiner precis som förra året.
Det börjar kännas som en tradition nästan, skulle kännas konstigt att inte fira med dem.
Det bara är så, vi ska vara där, att fira någon annanstans har inte funnits i tankarna alls.
Vi längtar!








Kommentarer
kia

Det är säkert bara en "utvecklingsfas". Tur vi mammalediga kan sörpla i oss massor av kaffe!!! ha en god fortsättning. Kram

2010-12-26 @ 11:24:19
URL: http://willied.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0