Välkommen hösten

Nu är hösten välkommen.
Sommaren känns ändå över så nu kan det lika gärna bli höst.
Jag längtar efter friska svala vindar och löv som prasslar under skorna.
Jag längtar efter att få krypa upp i soffan med en gosig filt och en varm kopp te.
Jag längtar efter att tända värmeljus inne och titta ut på mörket.
Jag längtar efter färgglada träd och långa barnvagnspromenader som resulterar i röda kinder.
Jag längtar efter att linda meterlånga mjuka halsdukar runt halsen.

För första gången i mitt liv längtar jag efter hösten. Jag är trött på värme och sommar jag vill ha en anledning att krypa upp i soffan och bara gosa.
Någonstans känner jag mig "skyldig" när jag sitter inne en hel dag om solen skiner utanför och termometern visar 20+.
Då är det inte längre lika okej att slappa en hel dag som när det är dåligt väder.

Ge mig höst!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0