Måndagen efter fullmåne...

...då är man lite extra trött eftersom jag har fått för mig att jag har ett fullmåne-barn.
Hon är orolig och sover inte lika djupt som vanligt, resultatet: jag vaknar minst fem gånger för att dra igång speldosan Raffe och för att sätta i nappen.
Lyllo mig att det bara är fullmåne en gång varje månad.

Dagen har bjudit på massa mammor och bebisar på Gläntan. Vi hade sångstund och Majken lekte med de "stora" barnen.
Hon vill bara leka med leksaker som andra barn redan leker med och hon är envis som få.

Sen bar det av till moster för gott kaffe och matpaus och självklart lite skitsnack innan vi avrundade hemma hos Iréne tillsammans med Tesse, Wilma och Mange.

Majken fick bada badkar för första gången med Tesse, hon va lite skeptisk till en början men sen såg det ut som att det va ganska kul ändå. Tesse gjorde ett superbt jobb och jag satt bredvid och lekte mer med vattenleksakerna än någon annan.
Sen blev det blev pizza, fina gåvor, rabarberpaj och Fångarna på fortet.
Majken vägrade somna så hon tittade också på tvn när "min karl" sprang runt på fortet.

Nu är vi helt slut men som vanligt kan jag summera en bra dag.

Så länge jag får vara med Majken blir dagarna bra.
Min älskade unge med världens starkaste vilja, ungen som stjäl leksaker från andra barn...


Kommentarer
Tesse

Du glömde skriva att Majken badat badkar!

2010-08-23 @ 23:09:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0