Dumma grannar!

Det ringer på dörren, jag öppnar och där står grannen som bor under mig.
Vad vill hon nu då?

-Har du borr?
-Nej, det har jag inte. (Det har jag)
-Hur ska jag då få upp tavlan då?
-Köp betongkrokar. (Det är väl inte mitt problem!)
-Funkar det?
-Ja, det har gjort det för mig.
-Nej, det funkar inte den är för tung!
-Jaha..... (Förstår fortfarande inte varför detta är mitt problem.)
-Men om du inte har en borr hur får du upp dina grejjer då?
-Med betongkrokar. (Jävla kärring! Du får INTE låna min borr!)
-Men det är ju för tungt...
-Nej, inte min tavlor.
-Så du har ingen borr?
-Nej, det har jag inte.
-Vad ska jag då göra?
-Ja....då vet jag inte..... (suck!!! När blev detta något som jag skulle känna mig dum och skyldig för?)

Grannen suckar och vänder på klacken.
Sen hör jag hur hon spikar och bankar och har sig under en lång tid.
Varför ska jag låna ut min borr till henne som klagar på allt och alla men är värst själv när det kommer till att störa sina grannar?
Sedan kan jag inte förstå varför hon frågar igen om jag verkligen inte har en borr? Skulle lilla jag ljuga för min favoritgranne?!
Min borr ska fan inte förstöras i hennes betongväggar jag vågar ju inte använda den i mina egna betongväggar.
Jag får snällt be någon komma med en slagborr...gör detsamma vettja!


Kommentarer
Jenny

Hej!

Följer din blogg varje dag :) va även jag som tipsade dig om att fråga hyresvärden om en ny spis på familjeliv :D



Kände mig bara tvungen nu att kommentera då jag skratta så tårarna spruta åt konversationen mellan dig och din granne :) Vet inte om jag är extremt lätt road men kul va det.



Sen tänkte jag även skriva lite uppmuntrande då jag förståt att du är ensamstående.

Att läsa av din blogg så måste jag informera dig om att jag tycker du verkar vara en extremt stark och helt underbar mamma, att du orkar med allt själv.

En riktig supermamma, verkligen.

Majken kan vara extremt lycklig med en mamma som dig :)

2010-08-08 @ 21:46:11
Anonym

Håller med ovanstående talare..... verkligen en superb mamma, hon e inte bara mamma utan en hemmapysslare o god vän till en vän oxå..... låter som en reklamfilm men så e de;)

Kramisar Carina

2010-08-08 @ 22:04:37
nike nyfiken

kan jag låna din borr?

2010-08-08 @ 22:07:46
johanna

hahaha jäla cp kärring! xD om du säger nej så är det ju ett nej! haha och inte ditt problem om hon inte kan få upp sina tavlor.. hahhahha!

2010-08-09 @ 17:47:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0