Dagen

Dagen blev inte alls som tänkt, jag hade massor planerat men när jag vaknade visste jag inte ens var jag skulle börja så mycket jag hade sagt att jag ville hitta på.
Jag insåg att jag måste lära mig att säga NEJ!

Jag lovar alldeles för mycket och sen blir det bara pannkaka av det. Jag känner för att hitta på både det ena och det andra men sen inser jag att både Majken och jag blir lidande, både hennes och mina rutiner sätts på sniskan.
Inte för att jag på något sätt vill vara hemma hela dagarna och vara en super-uppstyrd rutin-mamma men någon liten rutin skadar nog inte för någon av oss.
Vi behöver det.


Bestämde mig ganska raskt för att styra upp och skippade nästan alla planer för dagen.
I förmiddags va vi och hämatde en tv till en vän som lovat och på kvällen passade jag mina syskonbarn som lovat.
Däremellan va det mosters soffa som gällde. Mina underbara kusiner och min moster har busat med Majken när hon inte sovit och jag har fått vila upp mig lite. Underbart!

Kvällen har varit relativt lugn, barnen somnade efter lite övertalning och välling och sen tog det inte långt tid förrän jag fann mig själv halvsovandes på soffan med mtv i bakgrunden.

Vi har redan gjort framsteg, imorgon är bara en sak planerad: Vi ska hänga med de finaste!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0