SOS!

Vilken fredagmorgon!
Vaknar och är på gott humör, är relativt utsövd. Låter Majken ligga kvar och jollra i sängen medan jag går och gör mig själv frukost.
Hemska tanke! Kaffekokaren går inte igång! Kollar om någon propp gått men nejdå...börjar kolla om något annat fungerar. Tvn är död. ingen lampa går att tända, spisen död, kylen och frysen döda. Hela min lägenhet är död!! Kylen och frysen är fortfarande relativt kalla så änsålänge är det nog ingen fara.
Suckar lite för att jag inte kan få mitt morgonkaffe och tänker hoppa in i duschen istället. Bara kallvatten såklart!
Sätter mig och matar Majken och ringer elbolaget och får veta att de är på väg redan, det är inte bara för mig lägenheten är tyst och strömlös.
Duschar mig hjälpligt i kallvatten eftersom jag ska på läkarbesök, går iväg och hoppas på ström när jag kommer tillbaka.
Sitter i väntrummet med en mindre glad bebis i en halvtimme och är på väg att gå när det äntligen kommer en sköterska. Inte henne jag ska träffa med iallafall.
Jag försöker förklara att jag väntat länge och har en annan tid att passa men eftersom de också haft strömavbrott hela morgonen ligger de efter med sina patienter.
Resultatet blir en irriterad Helena med en ny tid på en ful postit-lapp i fickan. En mindre glad Majken som inte fått ro att somna på hela förmiddagen.
Promenerar hem sätter mig i soffan och myser med Majken. Strömmen är tillbaka och den nya tiden uppskriven i almanackan.
Nu sover sessan sin lilla lur och jag röjer runt lite i lägenheten, letar inspiration till min balkong på nätet.
Slutet gott allting gott?!
Trodde aldrig jag skulle känna mig så handikappad utan el! Tack och lov har min älskade dator batteri i såna "nödsituationer". ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0