Helena Karlsson pyss(e)ling

Fick för mig igår att det kunde vara coolt att alla böcker i bokhyllan hade snarlika omslag.
Inspirationen kommer från mina inredningsidoler Simon och Thomas som gjort liknande i ett av sina program.
Fram med mina tapetprovs-böcker och saxen!
Resultatet blev detta:


Inte helt fel om man frågar mig. Inte lika "blurrigt" intryck som innan.
Kanske blir lite problematiskt att hitta rätt bok men de är faktiskt någerlunda kategoriserade redan.


Idag har jag försökt mig på att göra en liten anordning i ståltråd också som min blomma ska få klättra på.


Litet hjärta... det började ganska så bra att böja den tjockare ståltråden trots brist på lämpliga verktyg.

.

Klär hjärtat med svarta, vita och röda pärlor på tunnare ståltråd. Tanken är att pärlorna ska tindra i solljuset.



Slutresultatet blev såhär....inte alls som jag tänkt mig.
Hjärtat försvinner, pärlorna syns och tindrar inte alls. Tror jag ska göra ett större hjärta en annan dag men för tillfället fyller detta hjärtat sin funktion, att hålla alla bladen uppe.
Kanske hade det blivit snyggt om det va en krukväxt med mindre blad?
Då hade man nog sett hjärtat på ett annat sätt.
Nåväl, pysslet kan inte lyckas varje gång och man måste ju prova alla ideér man har i huvudet.



Kommentarer
Clara

hej min kära skånevän!!

hoppas det är bra med dig och världens sötaste och underbaraste bebis!!

hoppas stockholmsresan var super!!!

just nu sitter jag och tentapluggar juridik, sjukt segt. kom då på att jag går in och läser din blogg, mycket trevligare!!



Skulle bara säga att jag kommer hem på torsdag och blir hemma i skåne till måndag, vi måste ses, hoppas din helg inte är fylld, så att ett besök av fröken Clara kan tryckas in!!!



jag ringer dig iaf när jag anlänt i skåneland!!



massor av pussar och pussa lillan!!

2010-04-27 @ 12:43:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0