Balkongfint

Har fått krukor av mamma att ha på balkongen så idag va det dags att plantera!
Har satt slingerkrasse och luktärt som jag ska låta växa upp på ena väggen på balkongen. Ska försöka tillverka något fiffigt för mina blommor att klättra på när de börjat komma upp ur krukan.

Det blev även en Dahlia, en Ros och två Lobelior och så satte jag ut mina Våreld som stått i köket innan.
Härligt att jobba lite med händerna och bli smutsig! Nu väntar jag spänt på att luktärten och slingerkrassen ska börja gro.

Majken satt så fint i sin sitter och tittade när jag planterade, hon skrattade och pratade med mig.
Härliga lilla unge!

Har även fått lite inspriation till att göra ljuslyktor av tjock ståltråd, vanliga spelkulor och en ljuslykta.

Resultatet blev detta:



Kanske lite svårt att se på bilderna hur de ser ut.
Hade ett himla jobb att få ihop dem och ändå är jag inte helt nöjd. Jag gillar dock att det är tre olika ljuslyktor och att de är så annorlunda men ändå så hör de ihop.
Om jag gör fler någon gång så ska jag nog leta upp något att böja ståltråden runt för det va väldigt svårt att få det jämt och fint.

Huvudsaken är att jag lyckades få ut lite ljuslyktor på balkongen, det är ett måste en sen sommarkväll enligt mig!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0