Vardagsrums-pyssel

Har blivit lite pysslat här hemma den senaste veckan:


(Självklart) ännu en loppis-ljussake som jag målat svart. Älskar denna gamla stil på en ljusstake.
Pimpade den med vita spel-kulor, rött glas-kross och ett ståltråds-hjärta som jag gjort.


Klätt om lite kuddar...och i vissa fall bara tvättat överdragen eftersom jag gillade dem som de va.


Hängt upp prismor och ljuslyktor i vardagsrummet.
Min moster hittade dessa underbara glas-prismor på loppis (såklart) och jag dealade till mig fyra stycken i utbyte mot ett par meter av en fin spets som jag hittade.
Ljuslyktorna har jag haft sedan innan och nu har de fått en given plats i ett hörn ovanför soffan.

Hur mycket jag än håller på med mitt vardagsrum känns det inte helt färdigt. Men man kanske aldrig känner sig helt nöjd eller blir helt klar?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0