En lång vecka

En vecka är lång när man är van att ses ofta.
Idag kom syster med familj hem efter en veckas semester och såklart kunde vi inte hålla oss utan knackade på  ganska så snart efter att de kommit innanför dörren. Självklart med förståelse för trötthet, men vi kunde inte låta bli.
Det blev smarrig tonfisksallad och lite snack om semestern.
Majken hade såklart fått en present från Ölands största marknad.
Ett par ceriserosa trosor med vit text: "Om du tycker jag är söt skulle du se min moster!"
Jag är inte mycket för såna tröjor med den typen av text men på ett par trosor va det faktiskt ur-gulligt. Majken fick prova direkt och va hur fin som helt i dem.
Klart hon ska ha såna trosor så snäll o söt som hennes moster är!

Tidigare idag har vi inhandlat grejjer och gjort sommarens första marängtårta med jordgubbar. Oj, vad gott det va! (En halv tårta senare hamnade jag i sockerkoma.) Tur att vi delade med oss till min moster och kusiner annars hade jag nog dött av socker-chock.
Marängtårta med jordgubbar och grädde är ett måste på sommaren, vi fick det hemma när vi va små.

Majken har varit lite gladare idag, förmodligen för att det har varit lite svalare och kanske för att hon har sluppit barnvagnen idag.
Jag har till min stora lycka fått låna en babybjörn bärsele (av min bästis ;P) som jag inte får ont i ryggen av. Den jag har är inte ergonomisk så jag orkar bära henne max en kvart innan min rygg skriker.
Idag har vi haft den när vi promenerat runder och Majken sover så gott i den.

Ännu en bra dag är över och nu är det dags att skölja av sig dagens kräk-dofter innan läggdags.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0