Barnpassningen

Idag är söndag verkligen vilodag. Majken har nog varit lika trött som jag så vi har slumrat en hel del på soffan tillsammans.
Morgonen började med en liten systerson som vaknade prick klockan fem, strax därefter vaknade storebror och Majken också.
Så klockan kvartöverfem imorse hade jag värsta vällingligan i dubbelsängen!


Sen har vi busat och lekt hela förmiddagen, vi har byggt lego, kollat film, lekt nyckel-leken, varit poliser och kirurger. De tyckte de va störtkul och operera och de hittade en liten ödla i min mage när de skulle "rätta till den".
Storkillen tyckte att min mage behövde rättas till och trodde att jag va tjock för att det fanns en bebis till därinne. Han tryckte, klämde och kände och hade sig. Hur bestämd som helst på att han skulle klara attt platta till den!


Grabbarna fick välja sina kläder själva, de va jättenöjda så efteråt blev det lekpaus och mys med Majken.

Det va en fin dag med fina grabbar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0